نکات مهم قبل از خرید شمع

نکات مهم قبل از خرید شمع

اگرچه شمع‌ها در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند، اما شما باید کمی اطلاعات ابتدایی و نکات مهم قبل از خرید شمع را درنظر بگیرید تا بتوانید شمعی مناسب با هزینه‌ای که خرج می‌کنید داشته باشید.

دیگر روزهایی که مجبور بودید از فروشگاهی به فروشگاه دیگر به دنبال شمع های مدنظر خود بروید، به پایان رسیده است! با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و امکان خرید آنلاین، شما می‌توانید به راحتی به دنبال شمع مود علاقه خود در بین تنوع بالای شمعدها در این فروشگاه بگردید.

نکات مهمی که باید قبل از خرید شمع به آن‌ها توجه کنید:

انتخاب عطر مناسب در نکات مهم قبل از خرید شمع

انتخاب عطر مناسب در نکات مهم قبل از خرید شمع

شمع‌ها می‌توانند حس خیلی خوبی به مکانی که در آن قرار دارند بدهند. با این حال شما باید قبل از خرید شمع، بدانید که هدفتان از این خرید دقیقا چیست؟ مثلا اگر می‌خواهید شمعی داشته باشید که عطر آن شبیه به عطر مورد علاقه‌تان باشد تا این بو در منزل، اتاق یا محل کارتان پخش شود، باید دربین شمع‌های معطر با اسانس عطرها بگردید.

اگر می‌خواهید به‌وسیله شمع، حسی نوستالژی در محیط ایجاد کنید باید با سراغ شمع‌های “نظری” که بصورت شمع‌هایی در ظرف‌های کوچک هستند بروید.

ولی اگر قصد شما از خرید شمع، ایجاد رایحه‌ای گرم و دوستانه در منزل است، بهتر است به دنبال شمع‌های مومی بروید.

توجه داشته باشید که هدف از استفاده شمع‌ها در یک محیط، معمولا ایجاد حس آرامش و امنیت است. به همین جهت سعی کنید از انتخاب شمع‌های معطری با بوهای تند پرهیز کنید که موجب سردرد یا آزرده کردن سایر افراد نیز نشود.

انتخاب بهترین کیفیت موم شمع

انتخاب بهترین کیفیت موم شمع در نکات مهم قبل از خرید شمع

شمع‌ها روشی فوق‌العاده برای ایجاد فضای دلخواه در محیط هستند. اما انتخاب نوم موم شمع برای گرفتن این حس بسیار تاثیرگذار است.

موم سویا:

بیشتر ما اغلب اوقات به این نکته توجه نمیکنیم که شمع از چه نوع مومی ساخته شده‌است. چراکه تصور بیشتر مردم از موم یک ماده جامد مانند آرد سفید است. در واقع شمع یک مخلوط مومی است که ذوب شده و در قالب ریخته می‌شود که می‌توان آن را در رایحه‌های مختلف خریداری کرد. برخی از مخلوط‌های موم حاوی موم پارافین هستند، اما اکثر آن‌ها حاوی موم سویا هستند که مخلوطی از روغن سویا و مواد مختلف دیگر است.

موم پارافین:

موم پارافین ماده اولیه‌ای است که بسیاری از شمع‌ها از آن ساخته می‌شوند. همچنین معمولاً برای ساخت روغن هایی مورد استفاده قرارمی‌گیرد که در عطر، لوازم آرایشی و دارویی استفاده می شود.

موم تاثیر بسیار زیادی روی حسی که یک شمع به شما می‌دهد دارد. اما متاسفانه تشخیص و انتخاب آن اصلا کار آسانی نیست و به دانش و تجربه بیشتری نیاز دارد.

مهمترین نکته ای که هنگام خرید شمع باید در نظر گرفت نقطه ذوب موم است. (یعنی دمایی که در آن موم شروع به تجزیه می‌کند.) نقطه ذوب اغلب روی برچسب شمع‌ها بر حسب درجه سانتی‌گراد یا درجه فارنهایت نوشته می‌شود.

توجه به جزئیات عطر شمع

اگر شما هم جز کسانی هستید که حداقل یک بار به این فکر کرده‌اید که خود شمع (بدون عطر) دقیقا چه بویی دارد، باید بگوییم که تنها نیستید. این به این دلیل است که هیچ روش مورد توافق جهانی برای توصیف رایحه شمع‌ها وجود ندارد. چراکه بسیاری از مردم یک عطر را با یک شخص، مکان یا حتی دوره زمانی مرتبط می‌دانند.

عطر شمع‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول عطر خالصی است که هر شمع با توجه به ساختار خود دارد. اما دسته دوم عطرهای افزودنی هستند که سازنده‌های شمع‌ها آن را به مواد شمع اضافه می‌کنند.

منابراین قبل از خرید شمع، به توضیحاتی که در مورد عطر آن روی بسته‌بندی یا داخل وب‌سایت فروشنده نوشته است حتما توجه کنید.

با اینکه شمع به خودی خود حس خوبی به انسان می‌دهد اما عطری که در زمان سوختن در مکان پخش می‌کند بر احساسی که افرادحاضر در آن مکان دریافت می‌کنند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در نکات مهم قبل از خرید شمع بدانید که شمع را برای کجا می‌خرید

بدانید که شمع را برای کجا می‌خرید در نکات مهم قبل از خرید شمع

شمع ها بهترین راه برای ایجاد فضای مورد علاقه در اتاق هستند، اما نوع اشتباه شمع می‌تواند شما را با سردرد، آلرژی و یا برخی مشکلات دیگر مواجه کند. شمع‌ها در واقع از بسیاری از اجزا و مواد شیمیایی تشکیل شده اند، اما اجزای اصلی آن موم و فتیله است. فتیله قسمتی است که شمع را می‌سوزاند. از پنبه ساخته شده است، اما می‌تواند از مواد دیگری مانند چوب، بامبو یا الیاف نارگیل نیز ساخته شود. از آنجایی که فتیله از چیزی غیر از موم ساخته شده است، مهم است که مطمئن شوید شمع شما از موم ۱۰۰٪ خالص ساخته شده است تا برای سلامتیتان خطری نداشته باشد.

شمع‌ها به یک وسیله محبوب در بسیاری از خانه‌ها تبدیل شده‌اند. روشن کردن آن‌ها در زمان مناسب روز می‌تواند به ایجاد فضایی دلپذیر در خانه کمک کند. با انتخاب شمع مناسب نسبت به نیاز و علاقه خود و با توجه به نکات سلامتی آن، می‌توانید فضایی دلخواه در اوج آرامش و سلامت در منزل خود فراهم کنید.

اگر شما هم از نکات مهم قبل از خرید شمع مورد خاص یا تجربه‌ای به ذهنتان می‌رسد که بهتر است همه آن را بدانند و هنگام خرید درنظر داشته باشند برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *