ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

نور ملایم شمع می‌تواند به تمام لحظات ما از جشن تولد گرفته تا شام‌های عاشقانه‌مان، حس و حالی خاص‌تر و زیباتر بدهد. به همین دلیل است که تقریبا همه ما مشتاق استفاده از انواع شمع‌ها در مراسم‌ها و اتفاقات خاص زندگیمان هستیم.

اما بعد از اتمام مراسم و خاموش‌کردن شمع‌ها با آن موم‌های گود افتاده‌ای که دیگر زیبایی سابق خود را از دست داده‌اند چه کنیم؟ ممکن است اولین جوابی که برای این سوال به ذهنتان می‌رسد این باشد که باید آن‌ها را در سطل آشغال انداخت. یا در بهترین حالت آن‌ها را در جایی که خرت و پرت‌های بدرد نخور را نگه میدارید بیندازید تا شاید روزی دیگر برایشان فکری کنید.

آیا می‌دانستید که تنها در چند مرحله ساده می‌توانید از شمع‌های قدیمی و شکسته خود شمع‌های جدید بسازید؟ این فرآیند ساده است و نیازی به آموزش‌های سخت و لوازم دور از دسترس ندارید. روشی که در این مقاله برای ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته بیان می‌شود آسان، ارزان و سازگار با محیط زیست است.

ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

ساختن شمع‌های جدید از شمع‌های قدیمی، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها را به همراه دارد، زیرا می‌توانید به جای خرید همه مواد جدید، از موادی که از قبل در خانه دارید، مانند شمع‌های قدیمی و ظروف یا لوازم قدیمی که حتی برخی از آن‌ها دیگر کاربردی ندارد نیز استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده مجدد موم قدیمی شمع و اجتناب از انداختن آن در سطل زباله، به سبزتر شدن زمین کمک کنید.

قبل از شروع بازیافت شمع‌های قدیمی خود، باید مطمئن شوید که چند ماده و وسیله مهم از جمله مقدار کافی موم یا قطعات شمع قدیمی و یک دستگاه ذوب برای ذوب موم در دسترس دارید. یک دیگ دوتایی یا دو تابه قدیمی که می‌توان آن‌ها را به یک دیگ دوتایی تبدیل کرد، دستگاه‌های ذوب مورد علاقه بسیاری از شمع‌سازان هستند. علاوه بر این، به فتیله های از پیش موم شده نیاز دارید که در اکثر فروشگاه‌های صنایع دستی و سرگرمی موجود است.

در ادامه به بررسی نحوه استفاده از موارد گفته شده برای ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته می‌پردازیم.

ساخت شمع‌های جدید با بازیافت شمع‌های قدیمی

برای ساختن یک شمع جدید، باید قطعات موم قدیمی را با هم ذوب کنید. برای بهترین نتیجه، قبل از شروع مطمئن شوید که قطعات موم قدیمی شما از نظر بو یا رنگ بسیار شبیه هستند. مخلوط کردن بیش از حد رایحه‌ها یا رنگ‌های مختلف موم ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع یا رنگ غیرجذاب شود.

همچنین توجه کنید که قبل از ذوب کردن موم‌های قدیمی باید قطعات موم را به وسیله چقو، چکش یا هروسیله امن دیگری به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. . قطعات کوچکتر برداشتن فتیله‌های قدیمی و ذوب موم را آسان تر می‌کند. اگر نمی‌توانید فتیله‌های قدیمی را جدا کنید، موم را در حین ریختن از پارچه پنیر فیلتر کنید تا بتوانید فتیله‌ها و هرگونه زباله دیگر را جداکنید.

هنگامی که قطعات شمع قدیمی خود را جمع آوری و قطعه قطعه کردید، قالب هایی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب نمایید. لیوان‌های شربت، فنجان‌های کوچک، فنجان‌های قهوه و سایر اشیا شیشه‌ای یا سرامیکی، می‌توانند قالب‌های شمع خوبی باشند. قالب را با یک لایه نازک از اسپری پخت و پز یا اسپری جداکننده موم آماده کنید تا پس از خنک شدن شمع راحت تر خارج شود. سپس فتیله‌ای که از قبل موم‌اندود شده یا بصورت آماده خریداری شده را در قسمت انتهایی قالب قرار دهید. در صورت تمایل می توانید پس از ریختن موم داغ، فتیله را تنظیم کنید.

ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

اکنون که قالب شما آماده است، دستگاه ذوب خود را راه اندازی کنید. همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، برای این کار می‌توانید از دیگ‌های دوتایی مخصوص ذوب استفاده کنید. یا ۲ عدد تابه کوچک را داخل یک قبلمه بزرگ که تا نیمه ارتفاع تابه آب دارد قرار دهید و به این ترتیب دیگ ذوب درست کنید. وقتی دیگ کاملا داغ شد، موم خود را داخل قسمت بالایی دیگ قرار دهید تا کاملا ذوب شود.

وقتی موم ذوب شد، موم مایع را داخل قالب خود بریزید و بگذارید خنک شود. سپس فتیله را کوتاه کنید، آن را روشن کنید و روشنایی شمع جدید خود را تماشا کنید!

قرار دادن فیتیله در شمع در ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته

برای قرار دادن فیتیله داخل شمع می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

فیتیله را به پایه نگهدارنده فیتیله وصل کنید و آن را به ته قالب خود بچسبانید، سپس قسمت بالایی فیتیله را به یک خودکار، سوزن، چوب بستنی یا وسیله مشابه ببندید و خودکار را روی سطح بالایی قالب قرار دهید تا فیتیله ثابت بماند. بعد از ریختن موم ذوب‌شده داخل قالب، فیتیله را از قلاب باز کرده و به اندازه دلخواه برش بزنید.

حال که اصول ساخت شمع جدید از شمع های کهنه و شکسته را می‌دانید، می‌توانید این روش را با رنگ‌ها، شکل‌ها و حتی تزئینات جدید آزمایش کنید.

اگر شما هم توانستید با روشی که در این مقاله گفته‌شد یا هر روش دیگر، از شمع‌های شکسته و کهنه خود شمع‌های حدیدی بسازید خوش‌حال می‌شویم اگر ما را نیز در تجربیات خود شریک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *